V tomto dnešním článku vám prozradím 5 tipů, díky kterým budete lépe získávat zákazníky z vašeho okolí.
Ať už jde o Sklik (placená reklama ve vyhledávači seznam.cz) nebo Google Adwords (placená reklama ve vyhledávači Google), díky těmto dvěma nástrojům si jednoduše nastavíte lokalitu, do které chcete cílit.
Máte restauraci v centru Plzně a chcete přilákat na obědové menu více lidí? V nastavení obou kampaní můžete jednoduše zvolit, že cílová reklama se zobrazí ve vyhledávačích jen lidem v Plzni a to třeba v době od 8:00 do 14:00. Mimo tuto dobu se reklama na obědové menu zobrazovat nebude. Stejně tak můžete cílit do jakékoli lokality nejen v ČR, ale i v zahraničí.
Pokud máte firmu, která vyváží své výrobky například do německého Mnichova a rádi byste v této lokalitě získali dalšího zákazníka, můžete na tuto oblast zacílit také. V Google AdWords si jednoduše nastavíte, že vaše kampaň připravená v němčině se bude zobrazovat pouze v hlavním městě Bavorska a jeho okolí.
U příkladu s obědovým menu plzeňské restaurace ještě chvíli zůstaneme. Pomocí remarketingu lze totiž cílit na lidi, kteří už někdy na webu restaurace byli. Takovým lidem můžeme poté pravidelně v době před obědem, např. mezi 9-11 hodinou zobrazovat bannery, na kterých bude kromě poutavé grafiky také pozvánka do restaurace na dnešní obědové menu.
Za všechny příklady uvedu opět jeden z okolí Plzně, tentokráte Dobřanskou zmrzlinu. Provozovatelé stánku se zmrzlinou prakticky jinak, než Facebookem komunikaci se zákazníky neprovádí. Díky tomu získávají denně několik desítek vracejích se zákazníků. V této komunikaci platí, že je třeba mít zajímavý obsah, který bude fanoušky vaší facebookové stránky zajímat. Jednou z dalších možností je placená propagace příspěvků, které opět můžete zobrazovat pouze lidem z vybrané lokality.
V posledních několika letech se rozmohl fenomén chytrých mobilních zařízení, díky kterým jsme online 24/7. Hledá-li uživatel ve svém okolí např. pekárnu, autoservis, sklenářství, restauraci nebo jakoukoli jinou prodejnu, tak stačí, aby vaše provozovna měla zápis v mapách Google. Díky tomuto zápisu se uživateli mobilního zařízení zobrazí nejbližší provozovny, které hledá.
Stačí si vytvořit bezplatný zápis ve službě "Moje Firma". Veškerou nápovědu pro vytvoření zápisu v Google mapách naleznete v nápovědě.
Optimalizaci pro vyhledávače lze provést také na lokální výrazy spojené s městem. Na základě analýzy klíčových slov se dá zjistit, jaká slova lidé zadávají do vyhledávačů Google a Seznam. Na základě toho pak můžete web poměrně efektivně optimalizovat na výrazy spojené s lokalitou.
Pokud hledáte např. "rekonstrukci koupelny", velmi často tento termín zadávají ve vyhledávačích ve spojení s konkrétním městem. Pokud tedy svůj web zoptimalizujete na klíčové slovo "rekonstrukce koupelny plzeň", můžete si na web přivést celou řadu nových potenciální zákazníků, kteří mají zájem o rekonstrukci koupelny v Plzni.
To je 5 základních tipů, díky kterým oslovíte lokální zákazníky. Jedná se o cenově velmi dostupné služby, z nichž některé si můžete udělat také svépomocí. Ať už se do toho pustíte sami nebo s odborníky, nezapomeňte si výkon reklamy měřit pomocí analytických nástrojů, např. Google Analytics a provádět vyhodnocení efektivnosti reklamy. Jen tak zjistíte, jaký přínos pro vás daný reklamní kanál má.
Žádné komentáře doposud nebyly přidány.
Přidat komentář